Ιστοσελίδες και Eshops για αυτούς που θέλουν να δημιουργούν περιεχόμενο, να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των SERPs και να έχουν στρατηγική στο digital marketing.

Επιστροφή στην αναζήτηση

Γιατί κάθε Youtuber χρειάζεται μία ιστοσελίδα

DevFlavor

Γιατί κάθε Youtuber χρειάζεται μία ιστοσελίδα

Οι δημιουργοί περιεχομένου στην πλατφόρμα του Youtube (Youtubers) έχουν κάποιους συγκεκριμένους στόχους που αφορούν την ανάπτυξη του καναλιού τους. Οι στόχοι αυτοί είναι να προσελκύουν νέο κοινό το οποίο θα κάνει εγγραφή στο κανάλι τους και το περιεχόμενό τους να έχει προβολές, σχόλια, shares, likes.

Οι Youtubers συνήθως χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες, εκτός από το Youtube, για να προσελκύουν νέο κοινό ή να οδηγούν το κοινό που ήδη έχουν σε αυτές τις πλατφόρμες στα βίντεό τους στο Youtube. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι οι Youtubers χρησιμοποιούν τα social media όπως Facebook, Instagram, LinkedIn (κ.λ.π) για αυτόν το λόγο.

Για παράδειγμα αφού ανεβάσουν ένα βίντεό τους στο Youtube θα ανεβάσουν κάποιο story ή κάποιο βίντεο μικρού μήκους ή κάποιο post στα άλλα social media που χρησιμοποιούν για να ενημερώσουν για το νέο τους βίντεο στο Youtube. Οι subscribers των δημιουργών στο Youtube μπορεί να ενημερώνονται με κάποια ειδοποίηση μπορεί όμως και όχι. Έτσι το να χρησιμοποιούν οι δημιουργοί περιεχομένου και άλλες πλατφόρμες για να ενημερώσουν για το νέο τους βίντεο είναι μία καλή τακτική.

Ένας Youtuber μπορεί να επωφεληθεί από άλλες πλατφόρμες social media με διάφορους τρόπους. Επίσης μπορεί να επωφεληθεί και με την κατασκευή μίας ιστοσελίδας. Παρακάτω θα αναλύσουμε τo πως μία ιστοσελίδα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ενός καναλιού στο Youtube.

Περιεχόμενα άρθρου

Προβολή social media και στοιχείων επικοινωνίας του Youtuber

Προβολή social media και στοιχείων επικοινωνίας του Youtuber

Ένας Youtuber μπορεί να παρουσιάζει στην ιστοσελίδα τους όλες τις πλατφόρμες social media που χρησιμοποιεί (Youtube, Facebook, Instagram, X, LinkedIn κ.λ.π). Οι πλατφόρμες social media μπορούν να παρουσιάζονται συγκεντρωμένες και έτσι θα είναι πιο εύκολο για το κοινό να συνδεθεί μαζί του σε όποια επιθυμεί.

Επίσης, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να έρθει σε επικοινωνία το κοινό μαζί του. Για παράδειγμα, μπορεί να έχει μία σελίδα επικοινωνίας με μία φόρμα επικοινωνίας, με κάποιο τηλέφωνο και με το email του.

Η ιστοσελίδα βοηθάει στην ενίσχυση της παρουσίας του Youtuber στις πλατφόρμες social media που χρησιμοποιεί. Όταν νέο κοινό θα μπαίνει στην ιστοσελίδα του Youtuber θα μπορεί εύκολα να συνδεθεί μαζί του στα social media.

Ποιος είναι ο Youtuber και παρουσίαση του βιογραφικού του

Ποιος είναι ο Youtuber και παρουσίαση του βιογραφικού του

Ένας Youtuber που έχει μία ιστοσελίδα μπορεί να παρουσιάσει πιο εύκολα στο κοινό του το ποιος είναι πίσω από τις κάμερες και το βιογραφικό του.

Συνήθως οι Youtubers παρουσιάζουν το εαυτό τους και το βιογραφικό τους σε βίντεο στο Youtube. Το να το κάνουν και στην ιστοσελίδα τους (σε μία σελίδα βιογραφικού), δίνει στο κοινό πιο εύκολη πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες (κάποιοι μπορεί να μη θέλουν να παρακολουθήσουν ένα βίντεο με αυτές τις πληροφορίες ή απλά μπορεί να μην έχουν έρθει σε επαφή με αυτό το βίντεο). Γενικά το περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα είναι πιο οργανωμένο και ευκολότερα προσβάσιμο.

Όταν ένας Youtuber μοιράζεται το ποιος είναι, ποια είναι τα ενδιαφέροντά του και οι ασχολίες του, αυτό οδηγεί σε μία πιο προσωπική, πιο ισχυρή και πιο αυθεντική σύνδεση με το κοινό.

Η παρουσίαση ενός αναλυτικού βιογραφικού στην ιστοσελίδα του YouTuber μπορεί να ενισχύσει τη σύνδεση με το κοινό, καθώς θα φαίνεται η επαγγελματική πορεία του, αλλά μπορεί επίσης να ενισχύσει και την επαγγελματική του εικόνα ως δημιουργού περιεχομένου.

Οργάνωση του περιεχομένου σε κατηγορίες

Οργάνωση του περιεχομένου σε κατηγορίες

Σε μία ιστοσελίδα το περιεχόμενο είναι συγκεντρωμένο αλλά μπορεί να είναι και οργανωμένο σε κατηγορίες. Για παράδειγμα αν ένας Youtuber δημιουργεί περιεχόμενο διαφόρων κατηγοριών, όπως μαγειρική, γυμναστική, gaming, gadgets, τότε στην ιστοσελίδα του μπορεί να έχει αυτές τις τέσσερις κατηγορίες blog. Έτσι, το κοινό που θα ενδιαφέρεται για γυμναστική θα επιλέγει την κατηγορία γυμναστική και εκεί θα μπορεί να βρει τα άρθρα του δημιουργού και μέσα σε αυτά να βρει και τα κατάλληλα βίντεο που έχουν σχέση με τη γυμναστική.

Ευκολότερη εγγραφή στο Newsletter του Youtuber

Ευκολότερη εγγραφή στο Newsletter του Youtuber

Ένας Youtuber που επιθυμεί να περιλαμβάνει στην στρατηγική του την αποστολή Newsletter, χρειάζεται μία ιστοσελίδα. Η ιστοσελίδα μπορεί να διαθέτει μία φόρμα εγγραφής στο Newsletter στην οποία εύκολα θα μπορεί το κοινό να κάνει την εγγραφή του. Μαζί με τη φόρμα εγγραφής ο Youtuber μπορεί να προσθέσει και ένα κείμενο προτροπής για να γνωρίζει το κοινό γιατί θα πρέπει να κάνει εγγραφή και τι είδους περιεχόμενο θα λαμβάνει (π.χ ενημερώσεις για νέο περιεχόμενο στο Youtube, αποκλειστικό περιεχόμενο που στέλνεται μόνο μέσω Newsletter κ.λ.π).

Κάποιοι δημιουργoί περιεχομένου χρησιμοποιούν διάφορες πλατφόρμες όπου στην κάθε μία έχουν την φόρμα εγγραφής στο Newsletter τους. Όμως αυτές οι πλατφόρμες δεν είναι πάντα εύκολα προσβάσιμες από το κοινό (για παράδειγμα μπορεί να απαιτείται το ακριβές URL μίας σελίδας). Η ιστοσελίδα ενός Youtuber μπορεί να βρεθεί εύκολα με μία απλή αναζήτηση στην Google. Το κοινό θα μπορεί να βρει τη φόρμα εγγραφής είτε σε κάποιο σημείο της αρχικής σελίδας είτε στο footer, είτε σε κάποιο άλλο σημείο της ιστοσελίδας.

Η ιστοσελίδα συμβάλει στην προώθηση των βίντεο μέσω SEO

Η ιστοσελίδα συμβάλει στην προώθηση των βίντεο μέσω SEO

Ένας δημιουργός περιεχομένου στο Youtube έχει ως κύριο στόχο το να αυξάνει την προβολή των βίντεο στο κανάλι του. Σε αυτό μπορεί να συμβάλει μία ιστοσελίδα μέσω του SEO (Search Engine Optimization).

Όταν κάνετε μία αναζήτηση στην Google πολλές φορές βλέπετε στα αποτελέσματα βίντεο του Youtube. Κάτι πολύ θετικό γιατί με αυτόν τον τρόπο προωθούνται τα βίντεο και αυξάνεται η προβολή τους. Κάθε δημιουργός περιεχομένου στο Youtube θα πρέπει να βελτιστοποιεί το περιεχόμενο του για να εμφανίζεται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης.

Οι Youtubers που θέλουν να αυξήσουν περισσότερο την προβολή του περιεχομένου τους θα πρέπει να έχουν ιστοσελίδα και να ανεβάζουν και εκεί τα βίντεό τους. Κάθε βίντεο θα πρέπει να δημοσιεύεται σε ένα άρθρο, στο blog της ιστοσελίδας. Στο άρθρο οι Youtubers εκτός απο το βίντεο πρέπει να προσθέτουν κείμενο και φυσικά μπορούν να ανεβάζουν και εικόνες.

Για να δημοσιεύσετε ένα βίντεο σε μία ιστοσελίδα θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί share κάτω από το βίντεο. Στη συνέχεια να πατήσετε το κουμπί embed και έπειτα να προσθέσετε το κομμάτι κώδικα που σας εμφανίζετε (ένα iframe) στο άρθρο σας.

Με το κατάλληλο SEO, ένας Youtuber θα μπορεί να έχει τα άρθρα της ιστοσελίδας του στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης και έτσι θα κερδίζει επισκεψιμότητα και προβολές. Επίσης, αν οι Youtubers προσθέτουν εικόνες στα άρθρα τους, αυτές οι εικόνες θα εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνων στις μηχανές αναζήτησης.

Άρα μία ιστοσελίδα και το κατάλληλο SEO δίνουν τη δυνατότητα σε ένα Youtuber να προωθήσει τα βίντεό του και να αυξήσει τις προβολές σε αυτά. Η αύξηση της προβολής θα συμβάλει στην αύξηση των εγγραφών, των shares, των likes και των σχολίων.

Σίγουρα θα μπορείτε να βρείτε πολλά παραδείγματα από Youtubers που έχουν ιστοσελίδα και εμφανίζονται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης και με τα άρθρα τους και με τα βίντεό τους από το Youtube. Αν θέλετε και εσείς μία δυναμική παρουσία στις μηχανές αναζήτησης και να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε το κανάλι σας στο Youtube μέσω μίας ιστοσελίδας, στείλτε μας ένα μήνυμα για να συζητήσουμε.

Μία ιστοσελίδα δίνει τη δυνατότητα προώθησης μέσω διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης

Μία ιστοσελίδα δίνει τη δυνατότητα προώθησης μέσω διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης

Εφόσον ένας Youtuber έχει ιστοσελίδα και δημοσιεύει τα βίντεό του στο blog, τότε μπορεί να αξιοποιήσει και τις πληρωμένες διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης, όπως διαφημίσεις Google Ads, για να προωθήσει τα άρθρα του άρα και τα βίντεό του.

Δημοσίευση αποκλειστικού περιεχομένου στην ιστοσελίδα

Δημοσίευση αποκλειστικού περιεχομένου στην ιστοσελίδα

Ένα ακόμα πλεονέκτημα που προσφέρει μία ιστοσελίδα σε ένα Youtuber είναι ότι μπορεί να ανεβάζει ότι περιεχόμενο θέλει. Σε αντίθεση με το Youtube, όπου το περιεχόμενο πρέπει να μην παραβιάζει τους όρους χρήσης και την πολιτική της πλατφόρμας.

Πέρα από αυτό, ένας δημιουργός περιεχομένου μπορεί να επιλέξει να δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του αποκλειστικό περιεχόμενο. Δηλαδή περιεχόμενο που θα δημοσιεύεται μόνο σε αυτήν. Αυτό το νέο περιεχόμενο βοηθάει στην αύξηση της επισκεψιμότητας είτε μέσω SEO είτε με άμεση είσοδο στην ιστοσελίδα (καθώς το κοινό θα γνωρίζει ότι δε θα βρει το περιεχόμενο σε κάποια άλλη πλατφόρμα).

Προβολή των συνεργασιών που έχει κάνει ο Youtuber

Προβολή των συνεργασιών που έχει κάνει ο Youtuber

Πολλοί Youtubers κάνουν συνεργασίες με διάφορες εταιρείες και επιχειρήσεις και προωθούν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα τους. Οι Youtubers μπορούν να επιλέξουν να προβάλλουν αυτές τις συνεργασίες στην ιστοσελίδα τους αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει μία συνεργασία μαζί τους.

Ένας καλός τρόπος παρουσίασης των συνεργασιών είναι η δημοσίευση του λογοτύπου της εταιρείας ή της επιχείρησης με την οποία έγινε συνεργασία, ένας τίτλος και μία μικρή περιγραφή της συνεργασίας μαζί με κάποια αποτελέσματα.

Τα οφέλη από την προβολή των συνεργασιών και των αποτελεσμάτων τους

  • Ενίσχυση της αξιοπιστίας και του κύρους του Youtuber
  • Προσέλκυση νέων συνεργασιών
  • Βελτίωση της επαγγαλματικής εικόνας του Youtuber
  • Οι συνεργασίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως case studies για μελλοντικές συνεργασίες
Προώθηση των affiliate links του Youtuber μέσω του blog

Ένας τρόπος με τον οποίο βγάζουν χρήματα πολλοί Youtubers είναι το affiliate marketing.

Οι Youtubers που ασχολούνται ενεργά με το affiliate marketing προσθέτουν στις περιγραφές των βίντεο όλα τα affiliate links τους.

Η προώθηση των affiliate links μπορεί να γίνει με πολύ αποδοτικό τρόπο και μέσω του blog της ιστοσελίδας. Είτε στα άρθρα τα οποία θα προωθούν κάποιο βίντεο αλλά και σε ξεχωριστά άρθρα με επιπλέον περιεχόμενο.

Τα άρθρα που εμφανίζονται στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης μπορεί να έχουν κατά περιόδους μεγάλη επισκεψιμότητα και αρκετοί από τους επισκέπτες μπορεί να κάνουν χρήση των affiliate links.

Προσέλκυση χορηγιών και διαφημίσεων

Προσέλκυση χορηγιών και διαφημίσεων

Η μεγάλη επισκεψιμότητα σε μία ιστοσελίδα βοηθάει στο να αναπτυχθεί η ίδια και συμβάλλει στην ανάπτυξη ενός καναλιού στο Youtube. Ένας Youtuber, καθώς αυξάνει την προβολή του και στο Youtube και στην ιστοσελίδα του μπορεί να προσελκύει χορηγίες και διαφημίσεις και στα δύο. Στο Youtube πολλοί δημιουργοί περιεχομένου διαφημίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες στα βίντεό τους και έτσι κερδίζουν χρήματα. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και στην ιστοσελίδα τους. Κάθε άρθρο μπορεί να περιλαμβάνει διαφημίσεις ή χορηγίες.

Προσέλκυση χορηγιών και διαφημίσεων

Πώληση υπηρεσιών στην ιστοσελίδα

Κάποιοι Youtubers διαφημίζουν στα βίντεό τους προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό είναι μία υπηρεσία. Επίσης μπορεί να παρέχουν και κάποιες άλλες υπηρεσίες. Οι Youtubers μπορούν να έχουν μία σελίδα στην ιστοσελίδα τους και εκεί να παρουσιάζουν όλες τις υπηρεσίες τους (σε κατηγορίες), τις τιμές τους και τυχόν προσφορές. Επίσης σε αυτήν τη σελίδα θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους να αγοράσουν την υπηρεσία που θέλουν και για το χρονικό διάστημα που τη θέλουν.

Επίσης εκτός από την σελίδα πληρωμών καλό είναι να παρουσιάζεται κάθε υπηρεσία σε δική της σελίδα και να περιγράφεται αναλυτικά.

Οι Youtubers που επιλέγουν να παρουσιάζουν τις υπηρεσίες τους, τις τιμές τους, τις προσφορές τους και να δέχονται online πληρωμές σίγουρα ενισχύουν την επαγγελματική τους εικόνα (την επαγγελματική εικόνα του δημιουργού περιεχομένου και του επαγγελματία που παρέχει υπηρεσίες προώθησης υπηρεσιών και προϊόντων).

Επίσης, οι Youtubers που δέχονται online πληρωμές στην ιστοσελίδα τους, για τις υπηρεσίες τους, μπορούν να έχουν δικό τους affiliate πρόγραμμα.

Πώληση προϊόντων μέσω Eshop

Πώληση προϊόντων μέσω Eshop

Οι Youtubers μπορούν να έχουν και ένα eshop και να πουλάνε προϊόντα. Τα προϊόντα τους μπορούν να τα προωθούν μέσω της ιστοσελίδας τους και μέσω του Youtube.

Βλέπουμε ότι πολλοί Youtubers έχουν eshop και πουλάνε διάφορα προϊόντα που μπορεί να σχετίζονται με το περιεχόμενο που δημιουργούν ή μπορεί να είναι διάφορα προϊόντα με το λογότυπο τους πάνω, όπως μπλουζάκια, καπέλα, κούπες κ.λ.π.

Πώληση προϊόντων μέσω Eshop

Συμπέρασμα

Είδαμε ότι τα οφέλη που προσφέρει μία ιστοσελίδα σε ένα Youtuber είναι πολλά και σημαντικά.

Μία ιστοσελίδα συμβάλει στην αύξηση της προβολής του περιεχομένου ενός Youtuber, στο να τον γνωρίσει καλύτερα το κοινό και να υπάρξει ισχυρότερη σύνδεση και στο να αυξήσει τα έσοδά του με διάφορους τρόπους.

Αν είστε Youtuber και θέλετε να αποκτήσετε μία ιστοσελίδα, επικοινωνήστε μαζί μας (για παράδειγμα στείλτε μας ένα μήνυμα στη φόρμα επικοινωνίας και αναφέρετε πως θέλετε να σας απαντήσουμε και πότε).

Περιεχόμενα

Λέξεις κλειδιά: youtube, youtuber, γιατί κάθε youtuber χρειάζεται ιστοσελίδα