7 συμβουλές ανάπτυξης ενός λογαριασμού στο Instagram

Για έναν επαγγελματία ή μία επιχείρηση η δυναμική παρουσία στον ψηφιακό κόσμο και μέσω website αλλά και μέσω των social media, είναι κάτι απαραίτητο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε όλα τα σύγχρονα μέσα για να προσελκύετε πελάτες αλλά και για να διατηρείτε τους υπάρχοντες. Πώς μπορεί να χάσει κάποιος πελάτες όταν δεν έχει καλή ψηφιακή παρουσία με όλους τους δυνατούς τρόπους; Οι πελάτες σας, έρχονται καθημερινά σε επαφή με μεγάλο όγκο περιεχομένου από ανταγωνιστές σας που έχουν μία καλή παρουσία στα social media αλλά και μία καλή κατάταξη ιστοσελίδας στην Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης. Οπότε δεν είναι καθόλου δύσκολο ένας πελάτης σας να πειστεί ότι θα βρει κάτι καλύτερο από τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα λογαριασμό στο Instagram και ότι είναι επαγγελματικός (πρέπει να είναι επαγγελματικός για να μπορείτε να βλέπετε και τα στατιστικά σας). Στο άρθρο αυτό θα δώσουμε εφτά συμβουλές για να αναπτύξετε το λογαριασμό σας στο Instagram (βέβαια δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, χρειάζεται προσπάθεια, υπομονή και επιμονή).
Τι θα πει ανάπτυξη σε ένα λογαριασμό στο Instagram;
Ανάπτυξη ενός λογαριασμού στο Instagram σημαίνει ότι εφαρμόζοντας κάποιες μεθόδους είναι πολύ πιθανό να έχετε ως αποτέλεσμα την αύξηση των followers, των σχολίων και όλων των δραστηριοτήτων που μπορεί να κάνει ένας χρήστης της πλατφόρμας στο προφίλ σας.

1. Προσθήκη λέξεων κλειδιών και hashtags για να βρίσκουν το λογαριασμό και το περιεχόμενό σας
Αν πουλάτε σαμπουάν και στις λεζάντες σας δεν έχετε τη λέξη σαμπουάν, τότε αν κάποιος κάνει αναζήτηση με τον όρο σαμπουάν δε θα βρει τις δικές σας δημοσιεύσεις με τα προϊόντα σας. Το ίδιο ισχύει και για το όνομά σας. Ας υποθέσουμε ότι είστε οδοντίατρος. Αν κάποιος πάει στην αναζήτηση του Instagram και κάνει αναζήτηση με τον όρο dentist και επιλέξει να δει τα accounts, τα αποτελέσματα που θα πάρει θα είναι αυτά τα προφίλ που χρησιμοποιούν τη λέξη κλειδί dentist στο όνομα ή στο username τους.
Στο Instagram, σε κάθε δημοσίευση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέχρι και τριάντα hashtags. Είναι σημαντικό να βάζετε κατάλληλα hashtags, σχετικά με το περιεχόμενό σας. Όταν βάζετε hashtags, οι δημοσιεύσεις σας θα φαίνονται στη σελίδα του hashtag. Και με αυτόν τον τρόπο το περιεχόμενό σας θα γίνεται ορατό σε άτομα που δεν ανήκουν στους followers σας. Μπορεί να είναι άτομα που ακολουθούν κάποιο από τα hashtags σας ή που απλά ενδιαφέρονται για αυτά. Για την επιλογή hashtags πέρα από το να είναι σχετικά με το περιεχόμενό σας καλό είναι να εξετάσετε τι hashtags χρησιμοποιούν οι influencers του κλάδου σας ή τα μεγάλα account και να εξετάσετε τι hashtags χρησιμοποιούν οι άμεσοι ανταγωνιστές σας. Αν ανεβάζετε το περιεχόμενό σας μέσω του business facebook εκεί μπορείτε να βρείτε προτάσεις για hashtags (όμως δεν σημαίνει πάντα ότι ένα hashtag με πολλούς ακολούθους ή πολλές δημοσιεύσεις είναι ιδανικό για ολους).
2. Alt text σε κάθε εικόνα που ανεβαίνει στο Instagram
Τι είναι το alt text; Είναι το κείμενο που συνοδεύει μία εικόνα το οποίο διαβάζεται δυνατά από screen readers, βοηθώντας τους χρήστες με προβλήματα όρασης να περιηγηθούν στο διαδίκτυο. Εκτός από αυτό συμβάλλει θετικά στο SEO. Το Instagram, αν δεν βάλετε εσείς κάποιο alt text, δημιουργεί αυτόματα ένα για τις εικόνες σας. Η ποιότητα όμως του κειμένου που προσθέτει αυτόματα το Instagram ίσως δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Είναι καλό να μην το ξεχνάτε και να το προσθέτετε εσείς στις εικόνες σας.
Αν δεν γνωρίζατε τη σημασία του alt text, μπορείτε να το προσθέσετε τώρα στις εικόνες σας. Πηγαίνετε σε μία εικόνα σας, πάνω δεξιά υπάρχουν τρεις τελείες. Πατώντας σε αυτές εμφανίζονται κάποιες επιλογές. Θα επιλέξετε edit και θα δείτε ότι στην εικόνα σας κάτω δεξιά θα εμφανιστεί το alt text. Επιλέξτε το και προσθέστε το κείμενο που θέλετε.
Αν θέλετε να προσθέσετε το alt text πριν ανεβάσετε μία εικόνα, θα πρέπει να επιλέξετε advanced settings πριν τη δημοσίευσή της και στη συνέχεια να επιλέξετε την επιλογή write alt text. Εύκολο.
3. Συνέπεια και συχνότητα στις δημοσιεύσεις
Όσο πιο συχνά βλέπουν το περιεχόμενό σας κάποιοι followers σας, τόσο πιο πιθανό είναι να το δουν και κάποιοι που δεν είναι followers (είτε μέσω των hashtags είτε επειδή μπορεί κάποιος ακόλουθός σας να έκανε κάποια προώθηση κ.λ.π) και εν τέλη ο αλγόριθμος του Instagram να αποφασίσει ότι έχετε ένα ενεργό προφίλ με σημαντικό περιεχόμενο το οποίο θα πρέπει να προβάλλεται σε περισσότερους χρήστες της πλατφόρμας. Είναι σημαντική η συχνότητα αλλά και η συνέπεια στο niche σας. Πρέπει να ανεβάζετε περιεχόμενο σχετικό με το niche σας, όταν μιλάμε για επαγγελματικό λογαριασμό. Ο αλγόριθμος πρέπει να καταλάβει με τι ασχολείστε και το είδος του περιεχομένου σας.

4. Εκτός από τη συχνότητα στις δημοσιεύσεις απαιτείται και ποιότητα περιεχομένου
Εδώ δεν χρειάζεται και πολύ ανάλυση. Eιδικά όταν αναφερόμαστε σε ποιότητα εικόνας, ήχου και βίντεο, θα πρέπει να έχουμε πολύ καλή ποιότητα αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση το περιεχόμενο να αρέσει στους χρήστες του Instagram. Αν δυσκολεύεστε στο να δημιουργείτε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, τότε μία λύση είναι να συνεργαστείτε με ένα φωτογράφο ή με κάποιο βιντεογράφο.
Είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία να μην ανεβάζει κάποιος τα ίδια και τα ίδια και να χρησιμοποιούνται και τα carousel και τα reels και τα stories (αυτά είναι κυρίως για εσωτερική κατανάλωση).
Πώς μπορεί κάποιος να έχει ποικιλία στο περιεχόμενό του; Αν για παράδειγμα έχετε ένα eshop, αντί να ανεβάζετε συνεχώς εικόνες με προϊόντα, χρησιμοποιείστε και βίντεο. Δείξτε στιγμές από το πακετάρισμα, αν το κάνετε εσείς. Επίσης μπορείτε να κάνετε δημοσιεύσεις με testimonials, δηλαδή με κριτικές πελατών σας. Μπορείτε να κάνετε giveaway. Άλλη μία ιδέα είναι να δώσετε συμβουλές για τη χρήση των προϊόντων σας κ.λ.π.
5. Αλληλεπίδραση με άλλους λογαριασμούς
Εξαιρετικοί τρόποι (και δωρεάν) για να μάθουν για το λογαριασμό σας είναι να κάνετε follow, σχόλια και like σε άλλους χρήστες του Instagram (δεν πιστεύω να είστε από αυτούς που θέλουν να έχουν 20k followers και να ακολουθείτε μόνο 8 accounts). Επίσης μπορείτε να στέλνετε και μήνυμα αν έχετε να πείτε κάτι σημαντικό.
Σας έχουν στείλει μηνύματα ή έχετε σχόλια; Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να μείνουν αναπάντητα. Μπορεί κάποιες φορές να λαμβάνουμε μεγάλο όγκο μηνυμάτων αλλά θα πρέπει να απαντάμε σε όσα περισσότερα γίνεται. Μία καλή συμβουλή για το πότε να απαντάτε στα σχόλια είναι να απαντάτε λίγα αν τα λάβετε λίγο μετά τη δημοσίευσή σας και τα υπόλοιπα να τα απαντάτε λίγο πριν κάνετε μία νέα δημοσίευση. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες θα έχουν μία ειδοποίηση, θα ασχοληθούν με το κινητό τους και πολύ πιθανό να δουν και τη νέα δημοσίευσή σας εκείνη τη στιγμή.
Η αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες του Instagram θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα στην ανάπτυξη του λογαριασμού σας και θα σας δώσει έμπνευση για τη δημιουργία νέου περιεχομένου.
6. Διαφημίσεις
Πλέον τα social media έχουν εξελιχθεί σε εξαιρετικές πλατφόρμες για πληρωμένες διαφημίσεις. Μπορείτε να επιλέξετε σε τι κοινό θα προβληθούν. Μπορείτε να επιλέξετε την ηλικία, το φύλο, την περιοχή, τα ενδιαφέροντα του κοινού στο οποίο θα προβληθεί η διαφήμιση και πολλά άλλα. To Instagram όπως και το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα είτε να προωθήσουμε μία δημοσίευση είτε να δημιουργήσουμε μία διαφήμιση(χωρίς να την έχουμε ως δημοσίευση).
7. Συνεργασίες με influencers
Πολλοί χρήστες του Instagram είναι συνδεδεμένοι με κάποιους influencers και λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την αποψή τους για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Κάποιοι influencers ασχολούνται με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο. Αν πουλάτε για παράδειγμα προϊόντα τεχνολογίας και συνεργαστείτε με κάποιον influencer που ασχολείται με την τεχνολογία, αυτομάτως έχετε κάνει μία πολύ καλή στόχευση κοινού. Τα προϊόντα σας θα τα δουν πολλοί χρήστες που τους ενδιαφέρει η τεχνολογία.
Η συνεργασία με έναν influencer δεν είναι πάντα ακριβή, δε χρειάζεται να συνεργαστείτε με έναν πολύ διάσημο influencer, υπάρχουν και μικρότερα account που θα σας βοηθήσουν στην ανάπτυξη του δικού σας.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου μας, δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές για την ανάπτυξη ενός λογαριασμού. Το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται υπομονή, μελέτη των στατιστικών και του ανταγωνισμού και προσαρμογή. Αν η δική σας ψηφιακή παρουσία δεν είναι ανταγωνιστική και θα θέλατε κάτι πιο δυναμικό, είμαστε στη διάθεσή σας να σας βοηθήσουμε και με μία ιστοσελίδα ή eshop και με τα social media. Στείλτε μας ένα μήνυμα μέσω της φόρμας επικοινωνίας για να συζητήσουμε.
Λέξεις κλειδιά: συμβουλές, instagram, social media