Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει μία ιστοσελίδα

Στο άρθρο αυτό θα παρουσιάσουμε κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας που καθορίζουν την επιτυχία της. Με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά μία ιστοσελίδα μπορεί να λειτουργεί ως εργαλείο αύξησης της προβολής και των πελατών.
Περιεχόμενα άρθρου
- Τα χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας
- Responsive design
- Ταχύτητα φόρτωσης σελίδων
- Εγκατάσταση cookies μόνο αν το επιλέξει ο χρήστης
- Αποφύγετε ενοχλητικά banner
- Απλή πλοήγηση, προσεγμένα χρώματα και μικρή πυκνότητα πληροφορίας
- Πώς πρέπει να γίνεται η παρουσίαση υπηρεσιών ή προϊόντων;
- Προβολή στοιχείων επικοινωνίας
- Σελίδα σχετικά με εμάς ή σελίδα βιογραφικού
- Testimonials στην ιστοσελίδα
- Δυνατότητα online πληρωμών και online ραντεβού
- Blog στην ιστοσελίδα
- SEO και emails
- Δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας (back-up)
- Ασφάλεια
Τα χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας
- Προσαρμογή του περιεχομένου σε κάθε οθόνη
- Γρήγορη φόρτωση των σελίδων
- Ύπαρξη cookie banner και αποφυγή πολλών ενοχλητικών banner
- Ξεκάθαρη πλοήγηση, προσεγμένα χρώματα και μικρή πυκνότητα πληροφορίας
- Κάθε υπηρεσία ή προϊόν θα πρέπει να περιγράφεται αναλυτικά σε ξεχωριστή σελίδα
- Παρουσία σελίδας επικοινωνίας και των social media
- Παρουσία σελίδας με testimonials
- Blog
- Δυνατότητα online πληρωμών και online ραντεβού (αν απαιτείται από τη φύση της επιχείρησης ή της δουλειάς του επαγγελματία)
- Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας θα πρέπει να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης (SEO)
- Δυνατότητα αποστολής μαζικών emails (με διαφημίσεις ή νέα)
- Δυνατότητα δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας (back-up)
- Ασφάλεια
Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά παρακάτω.
Responsive design
Η πλειοψηφία των χρηστών, μπαίνει στο ίντερνετ από smartphones. Μία ιστοσελίδα χωρίς mobile first φιλοσοφία δεν μπορεί να επιβιώσει στο διαδίκτυο. Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει responsive design, δηλαδή τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε όλες τις οθόνες ή τουλάχιστον σε σχεδόν όλες.
Μάθετε για το responsive design: Τι είναι το Responsive Design σε μία ιστοσελίδα (ή ένα eshop)

Ταχύτητα φόρτωσης σελίδων
Η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων είναι πολύ σημαντική και για τους χρήστες μίας ιστοσελίδας και για τις μηχανές αναζήτησης.
Όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι μεγάλος, το πιο πιθανό είναι οι χρήστες να εγκαταλείψουν μία ιστοσελίδα και να αναζητήσουν αυτό που θέλουν σε κάποια άλλη. Για αυτόν το λόγο οι μηχανές αναζήτησης απαιτούν οι σελίδες να φορτώνουν γρήγορα. Μία ιστοσελίδα με μεγάλο χρόνο φόρτωσης δε θα εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης.
Εγκατάσταση cookies μόνο αν το επιλέξει ο χρήστης
Πολύ βασικό! Εκτός από τα απαραίτητα cookies για οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να πάρετε τη συγκατάθεση του χρήστη. Πολλές ιστοσελίδες, εγκαθιστούν cookies χωρίς την έγκριση του χρήστη. Τι θα συμβεί όταν ο χρήστης αντιληφθεί κάτι τέτοιο; Σίγουρα θα χάσετε την αξιοπιστία σας και πολύ πιθανό και έναν πελάτη.
Αποφύγετε ενοχλητικά banner
Σε πολλές ιστοσελίδες τα banners είτε για διαφημιστικούς σκοπούς είτε για την εγγραφή στο Newsletter κάνουν την πλοήγηση κουραστική ή και αδύνατη. Αποφύγετε αυτά τα banners γιατί κάνουν τους χρήστες να εγκαταλείπουν μία ιστοσελίδα πολύ γρήγορα.
Απλή πλοήγηση, προσεγμένα χρώματα και μικρή πυκνότητα πληροφορίας
Ένας χρήστης που δε μπορεί να καταλάβει σε σύντομο χρονικό διάστημα την πλοήγηση μίας ιστοσελίδας, είναι πολύ πιθανό να την εγκαταλείψει. Ειδικά η μπάρα πλοήγησης πρέπει να είναι όσο πιο απλή γίνεται, χωρίς πολλά εφέ που θα κάνουν τον χρήστη να κάνει πολλά clicks για να μεταφερθεί σε μία άλλη σελίδα.
Σημαντικό είναι να προσεχθούν και τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν αλλά και η πυκνότητα πληροφορίας. Τα χρώματα δε θα πρέπει να κουράζουν έναν χρήστη μίας ιστοσελίδας.
Η πυκνότητα της πληροφορίας σε μία ιστοσελίδα είναι καλό να είναι μικρή. Η μεγάλη πυκνότητα πληροφορίας μπορεί να κάνει έναν χρήστη μίας ιστοσελίδας να χάσει τη συγκέντρωσή του και να εγκαταλείψει ή να μην προβεί σε μία επιθυμητή δράση.
Πώς πρέπει να γίνεται η παρουσίαση υπηρεσιών ή προϊόντων;
Κάθε υπηρεσία ή κάθε προϊόν σας θα πρέπει να παρουσιάζεται αναλυτικά σε ξεχωριστή σελίδα. Αυτό είναι σημαντικό και για το SEO και για τους χρήστες της ιστοσελίδας σας.
Σελίδα σχετικά με εμάς ή σελίδα βιογραφικού
Για μία επιχείρηση είναι καλό να υπάρχει μία σελίδα σχετικά με εμάς. Στην σελίδα αυτή η επιχείρηση θα πρέπει να παρουσιάζει την ιστορία της, τις αξίες της και κάποιες σημαντικές πληροφορίες για το τι προσφέρει και τι λύσεις δίνει σε πιθανά προβλήματα. Επίσης μπορεί να παρουσιάζει τα βιογραφικά των ανθρώπων που εργάζονται στην επιχείρηση.
Σε περίπτωση που η ιστοσελίδα αφορά έναν επαγγελματία, όπως ένα γιατρό, τότε είναι σημαντικό να υπάρχει μία σελίδα βιογραφικού. Είναι πιο εύκολο για το κοινό, να εμπιστευτεί έναν επαγγελματία, αν γνωρίζει το βιογραφικό του.
Προβολή στοιχείων επικοινωνίας
Ένας επισκέπτης της επαγγελματικής σας ιστοσελίδας, καθώς διαβάζει για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, πολύ πιθανό να του γεννηθούν κάποιες απορίες και να θέλει να επικοινωνήσει μαζί σας. Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να διαθέτει μία σελίδα με τα στοιχεία επικοινωνίας. Τουλάχιστον με τα βασικά, διεύθυνση, τηλέφωνο, email και έναν χάρτη ώστε να σας βρίσκει κάποιος εύκολα (αν έχετε φυσική έδρα). Χρήσιμο είναι να υπάρχει και φόρμα επικοινωνίας. Πολλοί χρήστες θα το βρουν πιο εύκολο και εύχρηστο να σας στείλουν μήνυμα μέσω φόρμας, παρά μέσω email.
Εκτός από τα στοιχεία επικοινωνίας, σε μία ιστοσελίδα θα πρέπει να υπάρχουν και τα social media. Συνήθως οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να τα βρίσκουν είτε στη μπάρα πλοήγησης είτε στο footer.
Testimonials στην ιστοσελίδα
Τα testimonials, μπορούν να περιέχουν βαθμολογία με κάποια μορφή, σχόλιο (για παράδειγμα πως βοήθησαν οι υπηρεσίες σας κάποιο πελάτη σας) και εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης μπορεί να προβάλλεται το όνομα του στο testimonial. Χρειάζεται χρόνος για να συλλέγετε τις γνώμες των πελατών σας, αλλά η γνώμη των άλλων μετράει και πουλάει.
Δυνατότητα online πληρωμών και online ραντεβού
Είναι ένα πλεονέκτημα για εσάς το να δώσετε στον πελάτη σας τη δυνατότητα να σας πληρώνει online με κάρτα (για eshop σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα online πληρωμών). Για επιχειρήσεις όπως κομμωτήρια, nail salon, ιατρεία κ.λ.π, όπου ένας πελάτης κλείνει ραντεβού, μπορείτε να δώσετε τη δυνατότητα στον πελάτη να κλείνει το ραντεβού του στην ιστοσελίδα σας και να το πληρώνει την ίδια στιγμή.
Blog στην ιστοσελίδα
Ένας από τους καλύτερους τρόπους να ενημερώνετε το κοινό σας για τα νέα σας, τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας είναι το Blog.
Για εσάς που έχετε απαιτήσεις από την ψηφιακή σας παρουσία και θέλετε να προσελκύετε κοινό από τις μηχανές αναζήτησης, είναι απαραίτητο να έχετε Blog και να κάνετε SEO.
Διαβάστε: Γιατί να αποκτήσω blog και να δημιουργώ περιεχόμενο

SEO και emails
Μία ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη εξ' αρχής για να γίνεται συνεχές seo, ώστε να μην γίνονται στην πορεία αλχημείες και αλλαγές του κώδικα. Κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει metatags, title, h1 tag, alt στις εικόνες, να μπορεί να γίνει ενσωμάτωση κώδικα (π.χ script για Google Analytics) από τη διαχειριστική εύκολα και γρήγορα (premium χαρακτηριστικό, που αρκετά website δεν το έχουν) κ.λ.π. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που θα πρέπει να έχει κάθε ιστοσελίδα είναι η δυνατότητα αποστολής μαζικών emails ή εξατομικευμένων, με δυναμικό περιεχόμενο. Δηλαδή με περιεχόμενο που μπορεί να αλλάξει ο διαχειριστής της ιστοσελίδας ανάλογα με τις ανάγκες. Επίσης πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εξαγωγής των επαφών και χρήση τους σε κάποια πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες email.
Μάθετε: τι είναι το SEO και τι είναι το τοπικό SEO (local SEO)
Δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας (back-up)
Ένας server μπορεί να πάψει να λειτουργεί μόνιμα, λόγω βλάβης. Θα πρέπει να μπορείτε να δημιουργείτε αντίγραφα ασφαλείας. Φανταστείτε να έχετε ένα blog με χίλια άρθρα και να τα χάσετε λόγο κάποιας βλάβης. Πρέπει να δημιουργείτε αντίγραφα ασφαλείας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Εφόσον το κάνετε, σε περίπτωση βλάβης, η ιστοσελίδα θα είναι και παλι λειτουργική σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς να έχουν χαθεί δεδομένα και χωρίς να έχει χαθεί περιεχόμενο.
Ασφάλεια
Σε μία ιστοσελίδα η ασφάλεια πρέπει να είναι μέγιστη. Οι χρήστες μίας ιστοσελίδας μπορεί να συμπληρώσουν κάποια φόρμα επικοινωνίας, μπορεί να κάνουν κάποια πληρωμή κ.λ.π. Σε τέτοιες περιπτώσεις τα δεδομένα πρέπει να προστατεύονται με πιστοποιητικό SSL. Επίσης, ότι δεδομένα αποθηκεύει μία ιστοσελίδα στη βάση δεδομένων της, θα πρέπει να αποθηκεύονται με ασφάλεια.
Επιπλέον πληροφορίες
Ήρθε η ώρα να αποκτήσετε τη δική σας ιστοσελίδα ή το δικό σας eshop και θέλετε επιπλέον πληροφορίες; Μη διστάσετε να μας στείλετε ένα μήνυμα για να συζητήσουμε.
Διαβάστε και τα παρακάτω
Λέξεις κλειδιά: χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας, ιστοσελίδα