Προώθηση ιατρείου

Η συνεχής προώθηση των υπηρεσιών ενός ιατρείου είναι ζωτικής σημασίας καθώς μόνο έτσι θα προσελκύει ασθενείς/πελάτες και θα είναι επιτυχημένο.
Ο ανταγωνισμός στον ιατρικό κλάδο είναι μεγάλος και συνεχώς αυξάνεται. Για αυτόν το λόγo, η προώθηση των υπηρεσιών ενός ιατρείου είναι σημαντική. Παρακάτω θα δούμε τις μεθόδους με τις οποίες μπορεί να γίνει μία αποτελεσματική προώθηση ενός ιατρείου.
Ένα ιατρείο για να προωθήσει αποτελεσματικά τις υπηρεσίες του σίγουρα χρειάζεται το Digital Marketing.
Περιεχόμενα άρθρου
- 1. Κατασκευή ιστοσελίδας για την προώθηση ενός ιατρείου
- 2. Προώθηση ιατρείου μέσω Search Engine Optimization (SEO)
- 3. Προώθηση ιατρείου μέσω Google Business Profile
- 4. Προώθηση ιατρείου μέσω Social Media
- 5. Προώθηση ιατρείου μέσω Google Ads
- 6. Προώθηση ενός ιατρείου μέσω διαφημίσεων σε άλλες ιστοσελίδες
1. Κατασκευή ιστοσελίδας για την προώθηση ενός ιατρείου
Η κατασκευή μίας ιστοσελίδας αποτελεί θεμέλιο λίθο για την προώθηση ενός ιατρείου (όπως και κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία).
Η ιστοσελίδα ενός ιατρείου θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένη, γρήγορη και να παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που μπορεί να χρειάζεται ένας ασθενής.
Στην ιστοσελίδα του ένας ιατρός πρέπει να παρουσιάζει το βιογραφικό του, τα στοιχεία επικοινωνίας, το ωράριο λειτουργίας, τις υπηρεσίες που παρέχει στο ιατρείο του με αναλυτικές περιγραφές, τα ασφαλιστικά ταμεία με τα οποία συνεργάζεται και τα testimonials.
Μέσω μίας ιστοσελίδας ένας ιατρός μπορεί να δέχεται online πληρωμές ή μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε ασθενείς να κλείνουν το ραντεβού τους online και να το πληρώνουν την ίδια στιγμή μέσω κάρτας.
Επίσης μία ιστοσελίδα δίνει σε έναν ιατρό τη δυνατότητα να έχει blog (πολύ σημαντικό για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της προσέλκυσης ασθενών από τις μηχανές αναζήτησης), να στέλνει newsletter (χωρίς μία ιστοσελίδα είναι πιο δύσκολο να εγγραφούν οι ενδιαφερόμενοι στο newsletter) και να έχει δικό του affiliate πρόγραμμα (με μία ιστοσελίδα από την DevFlavor, αν θέλετε, μπορείτε να αποκτήσετε το δικό σας affiliate πρόγραμμα).
Διαβάστε: Ιατρική ιστοσελίδα - Γιατί την χρειάζεται κάθε ιατρείο ή κλινική

2. Προώθηση ιατρείου μέσω Search Engine Optimization (SEO)
Μία ιστοσελίδα η οποία είναι σωστά κατασκευασμένη τεχνικά, με το κατάλληλο περιεχόμενο και μέσω SEO μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό εργαλείο προσέλκυσης ασθενών/πελατών.
Οι ασθενείς όταν θέλουν να βρουν ένα γιατρό ή όταν θέλουν να βρουν πληροφορίες για ένα πρόβλημα υγείας που έχουν θα κάνουν σίγουρα αναζήτηση στην Google.
Ανάλογα με την αναζήτηση που θα κάνει κάποιος, τα αποτελέσματα της θα είναι κάποιες διαφημίσεις, τα αποτελέσματα στον χάρτη και τα οργανικά αποτελέσματα.
Για να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα χρειάζεται το SEO (μάθετε τι είναι το SEO και τι είναι το τοπικό SEO).
Εδώ να σημειώσουμε ότι αν ένας γιατρός δεν έχει ιστοσελίδα δε θα μπορεί να κάνει διαφημίσεις στην Google, δε θα έχει παρουσία στα οργανικά αποτελέσματα κάτω από τα αποτελέσματα του χάρτη και είναι πολύ πιθανόν να μην έχει και τόσο καλή κατάταξη στα αποτελέσματα στον χάρτη.
Το Search Engine Optimization είναι μία εξαιρετική μέθοδος προώθησης υπηρεσιών (και προϊόντων). Είναι μία μέθοδος πολύ πιο οικονομική από τις διαφημίσεις και μπορεί να φέρνει αποτελέσματα για πάντα (όσο οι σελίδες ενός γιατρού βρίσκονται ψηλά στα αποτελέσματα, θα έχει επισκεψιμότητα και πελάτες).

3. Προώθηση ιατρείου μέσω Google Business Profile
Έστω ότι ένας άνθρωπος που μένει στο Περιστέρι της Αθήνας έχει πονόδοντο και θέλει να βρει έναν οδοντίατρο. Τι αναζήτηση θα κάνει στην Google; Πιθανόν: Οδοντίατρος περιστέρι ή Οδοντίατρος Αθήνα Περιστέρι. Δηλαδή θα γίνει μία αναζήτηση που θα περιέχει την ειδικότητα και έναν όρο τοποθεσίας.
Στα πρώτα αποτελέσματα μπορεί να υπάρχουν κάποιες διαφημίσεις, μετά τα αποτελέσματα στον χάρτη και στη συνέχεια τα οργανικά αποτελέσματα.
Για να βρεθεί ένας ιατρός στα αποτελέσματα του χάρτη θα πρέπει να έχει φτιάξει το Google Business Profile του και να το έχει βελτιστοποιήσει κατάλληλα για να εμφανίζεται στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που στοχεύει.
Για έναν γιατρό είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεται ψηλά στα αποτελέσματα του χάρτη (σίγουρα δε θα ήθελε οι ασθενείς να βρίσκουν εκεί μόνο τους ανταγωνιστές του).
Πως θα φτιάξετε ένα βελτιστοποιημένο Google Business Profile αν για παράδειγμα είστε Οδοντίατρος με ιατρείο στο Περιστέρι:
- Προσθέστε κατάλληλο όνομα/τίτλο: Οδοντίατρος Περιστέρι - Το όνομά σας.
- Εισάγετε την ειδικότητά σας: Οδοντίατρος.
- Εισάγετε όλες τις υπηρεσίες που παρέχετε.
- Προσθέστε φωτογραφίες: Φροντίστε να είναι καλής ποιότητας.
- Προσθέστε ωράριο.
- Προσθέστε σωστά στοιχεία επικοινωνίας και διεύθυνση.
- Προτρέψτε τους πελάτες σας να κάνουν κριτικές: Ενημερώστε τους να αναφέρουν στην κριτική τους ποια υπηρεσία έλαβαν στο ιατρείο σας.
- Προσθέστε μία περιγραφή με τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε: Σίγουρα να εισάγετε τις λέξεις οδοντίατρος, Περιστέρι και λέξεις κλειδιά που αφορούν τις υπηρεσίες σας.
- Μην παραλείψετε να προσθέσετε το website σας.
Μάθετε για την κατάταξη του Google Business Profile: Aπό τι εξαρτάται η κατάταξη του Google Business Profile.

4. Προώθηση ιατρείου μέσω Social Media
Η παρουσία ενός ιατρείου στα social media, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn κ.λ.π, επιτρέπει σε ένα γιατρό να έχει άμεση αλληλεπίδραση με τους ασθενείς του και έτσι να χτίσει ισχυρότερες σχέσεις.
Ένας ιατρός μπορεί να προωθήσει τις υπηρεσίες και την ιστοσελίδα του στα social media, μέσω ποστ (με τα κατάλληλα γραφιστικά, hashtags και την κατάλληλη λεζάντα) και μέσω διαφημίσεων (οι διαφημίσεις μπορούν να προβάλλονται σε στοχευμένα κοινά).
Τι θα πει αλληλεπίδραση στα social media; Ένας ιατρός θα πρέπει να απαντάει στα σχόλια που του κάνουν στα ποστ του, να απαντάει στα μηνύματα που θα δέχεται, θα πρέπει να κάνει likes και σχόλια σε άλλους λογαριασμούς και κάποια lives (αν αυτό είναι εφικτό).

5. Προώθηση ιατρείου μέσω Google Ads
Με το Google Ads ένα ιατρείο μπορεί να διαφημίσει τις υπηρεσίες του ή οποιαδήποτε σελίδα του στο Google Search Network (χωρίς ιστοσελίδα ένας ιατρός δεν μπορεί να κάνει διαφημίσεις στη Google).
Με τις διαφημίσεις στην Google, ένας γιατρός έχει τη δυνατότητα να στοχεύσει σε συγκεκριμένους ασθενείς/πελάτες που κάνουν αναζήτηση για την ειδικότητά του (δημιουργώντας καμπάνιες με στοχευμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά).
Αυτού του είδους η διαφήμιση είναι η λεγόμενη Pay-Per-Click Advertising (PPC). Σε αυτού του είδους τη διαφήμιση, ο διαφημιζόμενος πληρώνει ανάλογα με τα κλικ που γίνονται στις διαφημίσεις του. Η κατάταξη των διαφημίσεων εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (όπως τα διαθέσιμα χρήματα, η ποιότητα των διαφημίσεων κ.λ.π).
Οι διαφημίσεις στην Google μπορεί να γίνουν ένας αποδοτικός τρόπος προώθησης των υπηρεσιών ενός ιατρείου αλλά όταν σταματήσει να διαθέτει χρήματα ο ιατρός παύει και η προβολή. Για αυτό δε θα πρέπει να επιλέγεται μόνο αυτή η μέθοδος προώθησης. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετοί χρήστες της Google αγνοούν τις διαφημίσεις και πηγαίνουν στα οργανικά αποτελέσματα (άλλος ένας λόγος που το SEO δεν μπορεί να λείπει από την στρατηγική προώθησης ενός επαγγελματία ή μίας επιχείρησης).
6. Προώθηση ενός ιατρείου μέσω διαφημίσεων σε άλλες ιστοσελίδες
Πέρα από τις διαφημίσεις στα social media και στην Google, ένας ιατρός μπορεί να διαφημίσει τις υπηρεσίες του και σε άλλες ιστοσελίδες. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει κάποιος διαθέσιμος τρόπος από αυτές τις ιστοσελίδες ή ο ιατρός να έρχεται σε κάποια συμφωνία (για το περιεχόμενο της διαφήμισης και το κόστος) με τους ιδιοκτήτες των άλλων ιστοσελίδων και να ανεβάζουν αυτοί τη διαφήμιση.

7. Προώθηση ιατρείου με Content Marketing
Άλλη μία μέθοδο προώθησης ιατρείου είναι το Content Marketing. Το Content Marketing (Μάρκετινγκ Περιεχομένου) είναι η διαδικασία δημιουργίας ποιοτικού περιεχομένου (περιεχομένου που εκπαιδεύει ή δίνει κάποια αξία) και ο διαμοιρασμός του μέσω διάφορων καναλιών όπως το blog της ιστοσελίδας, τα social media και το newsletter. Επίσης, περιεχόμενο μπορεί να διαμοιραστεί μέσω infographics, videos, ebooks, webinars, podcasts.
Όταν το Content Marketing συνδυάζεται με το SEO, τότε τα αποτελέσματα είναι ακόμα καλύτερα.
Το ποιοτικό περιεχόμενο σε ένα blog που ενημερώνει και εκπαιδεύει το κοινό είναι πολύ πιθανό να αποκτήσει backlinks από άλλες ιστοσελίδες ή να διαμοιραστεί σε διάφορα κανάλια μάρκετινγκ από το κοινό (διαμοιρασμός από το κοινό μπορεί να συμβεί και με το περιεχόμενο των social media ή του newsletter). Ο διαμοιρασμός του περιεχομένου είναι στην ουσία δωρεάν διαφήμιση που μπορεί να φέρει μεγάλη επισκεψιμότητα σε μία ιστοσελίδα ή στους λογαριασμούς στα social media.

8. Online Κριτικές
Οι άνθρωποι και επηρεάζονται απο κριτικές και έχουν την τάση να ψάχνουν να βρουν τις κριτικές ενός ιατρού (αλλά και γενικά ενός επαγγελματία ή μίας επιχείρησης ή ενός προϊόντος).
Είναι καλό ένας γιατρός να ενθαρρύνει τους ικανοποιημένους πελάτες του να του δώσουν ένα testimonial για την ιστοσελίδα του ή να γράψουν μία κριτική στο Google Business Profile.
Κανείς δεν παίζει με την υγεία του. Οι άνθρωποι θα εμπιστευτούν ένα γιατρό με καλές κριτικές, παρά έναν που δεν γνωρίζουν και δεν μπορούν να βρουν για αυτόν πληροφορίες στο internet.
9. Συμμετοχή σε εκδηλώσεις
Η ενεργή συμμετοχή ενός ιατρού σε ιατρικά συνέδρια ή ημερίδες του επιτρέπει να δικτυωθεί με άλλους ιατρούς και να ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της ιατρικής. Αυτή η δικτύωση με άλλους ιατρούς μπορεί να φέρει νέους ασθενείς στον κάθε έναν.
Η συμμετοχή σε τέτοιες εκδηλώσεις, είναι καλό να προβάλλονται στα social media αλλά και στην ιστοσελίδα του ιατρού. Αυτό θα δείξει στους ανθρώπους ότι ο ιατρός ενδιαφέρεται για τις νέες εξελίξεις στο χώρο της ιατρικής και θα δημιουργήσει εμπιστοσύνη (κάτι που προσελκύει ασθενείς).

10. Συνεργασίες με άλλους ιατρούς και κλινικές
Η συνεργασία με άλλους ιατρούς, κλινικές ή διαγνωστικά κέντρα, μπορεί να βοηθήσει έναν ιατρό να επεκτείνει το δίκτυο του (όπως και η συμμετοχή σε εκδηλώσεις). Ένα τέτοιο δίκτυο συνεργασίας μπορεί να προσφέρει πιο ολοκληρωμένες ιατρικές υπηρεσίες στους ασθενείς. Μέσω αυτού του δικτύου συνεργασίας, το κάθε μέλος του, μπορεί να αποκτήσει νέους ασθενείς.
11. Kαλλιέργεια σχέσεων με τα ΜΜΕ
Το digital marketing είναι ο σύγχρονος τρόπος προώθησης υπηρεσιών και προϊόντων. Στην περίπτωση όμως ενός ιατρείου θα βοηθούσε το ιατρείο να έχει καλές σχέσεις με τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ). Ένας ιατρός μπορεί να κάνει συνεντεύξεις στην τηλεόραση και να γράφει άρθρα για περιοδικά ή εφημερίδες (εφόσον του δίνεται η δυνατότητα).

Η σημασία της προώθησης ενός ιατρείου
Η επιτυχία ενός ιατρείου εξαρτάται από τις ενέργειες που κάνει ο ιατρός.
Ένας σύγχρονος ιατρός θα πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς και να ακολουθεί τους σύγχρονους τρόπους εξέτασης, να μαθαίνει για νέα φάρμακα, νέες θεραπείες και λοιπά.
Αρκεί μόνο η απόκτηση νέας ιατρικής γνώσης; Σίγουρα όχι. Αν ένα ιατρείο δεν προωθεί τις υπηρεσίες του, δεν προβάλλει τη δουλειά του και δεν είναι κοντά στους ασθενείς, δε θα μπορεί να προσελκύει νέους ασθενείς και δε θα διατηρεί και τους υπάρχοντες.
Ένας ιατρός μέσω του περιεχομένου του και των ενεργειών προώθησης θα πρέπει να δείχνει στους ασθενείς ότι είναι αυτός που μπορεί να τους λύσει τα προβλήματα υγείας και να κερδίζει την εμπιστοσύνη τους.
Οι ιατροί που δεν εφαρμόζουν καμία από τις παραπάνω μεθόδους προώθησης των υπηρεσιών τους, σίγουρα βρίσκονται ή θα βρεθούν σε πολύ μειονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού (ο οποίος είναι πολύ μεγάλος). Ακόμα και όσοι ιατροί εφαρμόζουν μόνο offline μεθόδους προώθησης του ιατρείου τους σίγουρα δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί. Αυτοί οι ιατροί δε θα μπορούν να προσελκύσουν εύκολα νέους ασθενείς και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους.
Κάθε επαγγελματίας όπως και κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προωθούν τις υπηρεσίες τους και τα προϊόντα τους.
Ειδικά για τα ιατρεία, η προώθησή τους είναι πολύ σημαντική. Από τη στρατηγική προώθησης, δε θα πρέπει να απουσιάζει μία ιστοσελίδα και ένα Google Business Profile. Η ιστοσελίδα είναι το εργαλείο όπου καταλήγουν όλες οι ενέργειες μάρκετινγκ. Να θυμίσουμε ότι χωρίς ιστοσελίδα, οι ασθενείς δε θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία επικοινωνίας ενός ιατρείου και δε θα γνωρίζουν αναλυτικά τι υπηρεσίες παρέχονται. Επίσης με την απουσία μίας ιστοσελίδας ο ιατρός χάνει τη δυνατότητα να προσελκύει ασθενείς μέσω SEO, θα του είναι δύσκολο να λάβει πολλές εγγραφές στο newsletter του και δε θα μπορεί να κάνει διαφημίσεις στην Google (πιθανόν να μην έχει και μία καλή κατάταξη στο Google Business Profile).
Αν είστε ιατρός και έχετε καταλάβει τη σημασία της προώθησης του ιατρείου σας και το ρόλο που παίζει μία ιστοσελίδα στη στρατηγική προώθησης, στείλτε μας ένα μήνυμα για να συζητήσουμε για την ανάπτυξή σας (είτε δεν έχετε ιστοσελίδα είτε αυτή που έχετε δε σας φέρνει αποτελέσματα). Στο μήνυμά σας ενημερώστε μας πως θέλετε να επικοινωνήσουμε μαζί σας, με ποιο τρόπο και ποια ημέρα και ώρα.
Δείτε τα χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας που μπορείτε να αποκτήσετε από εμάς: Website για επαγγελματίες, επιχειρήσεις και εταιρείες.
Διαβάστε και τα παρακάτω
- ➜ Ιατρική ιστοσελίδα - Γιατί την χρειάζεται κάθε ιατρείο ή κλινική
- ➜ Digital Marketing για γιατρούς
- ➜ Content marketing για ιατρεία και κλινικές
- ➜ Γιατί να αποκτήσω blog και να δημιουργώ περιεχόμενο
- ➜ Χαρακτηριστικά μίας ιστοσελίδας για μία καλή ψηφιακή παρουσία
- ➜ Ιστοσελίδα με συνδρομή ή αγορά ιστοσελίδας;
Λέξεις κλειδιά: προώθηση ιατρείου, ιατρικό μάρκετινγκ