Προώθηση ιστοσελίδας με SEO

Η προώθηση μίας ιστοσελίδας με SEO (Search Engine Optimization) έχει ως στόχο την αύξηση των εμφανίσεων (impressions) στα SERPs (Search Engine Results Pages - αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης) και φυσικά την αύξηση των clicks και της επισκεψιμότητας.
Οι σημαντικότερες εμφανίσεις στα SERPs είναι αυτές των πρώτων θέσεων. Αν θέλετε οι σελίδες σας να βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις των SERPs θα πρέπει να έχετε την κατάλληλη ιστοσελίδα και την κατάλληλη στρατηγική SEO.
Περιεχόμενα άρθρου
Τι είναι η προώθηση ιστοσελίδας με SEO
Η προώθηση μίας ιστοσελίδας με SEO (Search Engine Optimization) είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνετε για να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης. Οι ενέργειες αυτές αφορούν τεχνικές ενέργειες (τεχνικό SEO), ενέργειες στην ιστοσελίδα (On Page SEO) και ενέργειες εκτός ιστοσελίδας (Off Page SEO). Όλες αυτές οι ενέργειες είναι σημαντικές και απαραίτητες.
Διαβάστε: Τι είναι το SEO και πως λειτουργεί.

Γιατί είναι σημαντική η προώθηση ιστοσελίδων με SEO
Οι άνθρωποι όταν έχουν την πρόθεση να ενημερωθούν για μία υπηρεσία ή να αγοράσουν ένα προϊόν, κάνουν αναζητήσεις σε κάποια μηχανή αναζήτησης. Έτσι η προώθηση μίας ιστοσελίδας με SEO απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό.
Αν δεν έχετε ιστοσελίδα ή δεν εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης όλη η επισκεψιμότητα και οι πελάτες θα καταλήγουν σε ανταγωνιστές σας.
Για να εμφανίζεστε στις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να πληρώνετε συνεχώς πολλά χρήματα σε διαφημίσεις ή θα πρέπει να κάνετε SEO. Ακόμα και αν πληρώνετε κάποιον συνεργάτη για το SEO, σίγουρα είναι πολύ πιο οικονομικό.
Το SEO μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Όσο κάνετε SEO και έχετε παρουσία στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης θα αποκτάτε επισκεψιμότητα, clicks και πελάτες. Επίσης θα αυξάνεται η αναγνωρισιμότητά σας και θα θεωρείστε μία αυθεντία στον τομέα σας.
Κατασκευή ιστοσελίδας με βάση το SEO
Η προώθηση μίας ιστοσελίδας με SEO ξεκινάει από την κατασκευή της.
Σημαντικοί παράγοντες για την εμπειρία χρήστη
Στο SEO πρέπει να κάνουμε ενέργειες πρώτα για τον χρήστη που θα χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα και μετά για τις μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης, έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν την εμπειρία του χρήστη (User Experience). Όσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι χρήστες μίας ιστοσελίδας τόσο το καλύτερο για την κατάταξή της στα SERPs.
Κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη είναι οι παρακάτω:
- Ταχύτητα φόρτωσης
- Εύκολη πλοήγηση
- Προσαρμογή σε κάθε μέγεθος οθόνης
- Περιεχόμενο που διαβάζεται ή παρακολουθείται εύκολα
- Ποιοτικό περιεχόμενο που δίνει αξία
Αν στην ιστοσελίδα σας η εμπειρία χρήστη είναι κακή, τότε το πιο πιθανό είναι οι χρήστες να την εγκαταλείπουν πολύ γρήγορα και να αναζητούν αυτό που θέλουν σε ανταγωνιστές σας. Αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες στην κατάταξή σας στα SERPs, στην εικόνα του brand name σας και στα έσοδά σας.
Σημαντικοί παράγοντες για τις μηχανές αναζήτησης
Εκτός από τους παράγοντες που καθορίζουν την εμπειρία χρήστη υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που είναι σημαντικοί για τις μηχανές αναζήτησης.
Πρώτα από όλα η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης (να μπορεί να γίνει index). Μάθετε για αυτό: Πως να εμφανίζεται η ιστοσελίδα μου στην Google.
Επιπλέον, για να μάθετε πως θα κατασκευάσετε την ιστοσελίδα σας με βάση το SEO, διαβάστε εδώ: Τι είναι SEO - Τεχνικό SEO - On page SEO - Off page SEO.
Προσοχή στην παρουσίαση υπηρεσιών
Η σωστή SEO αρχιτεκτονική είναι σημαντική για την παρουσία σας στις πρώτες θέσεις των SERPs. Έστω ότι παρέχετε υπηρεσίες. Μπορείτε να τις παρουσιάζετε όλες μαζί στην αρχική σας σελίδα ή σε κάποια άλλη σελίδα αλλά δε θα πρέπει να μένετε σε αυτό (ένα λάθος που παρατηρείται σε πολλές ιστοσελίδες).
Κάθε υπηρεσία σας θα πρέπει να έχει δική της σελίδα, με ξεχωριστό τίτλο, περιγραφή, κείμενο, εικόνες κ.λ.π. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν ένας χρήστης μίας μηχανής αναζήτησης θα αναζητήσει μία υπηρεσία σας, δε θα την βρει στις πρώτες θέσεις των SERPs (εκτός και αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός).
Ο ρόλος του Blog στην προώθηση ιστοσελίδων με SEO
Έστω ότι έχετε μία ιστοσελίδα και παρέχετε υπηρεσίες. Αν δε διαθέτετε ένα Blog στην ιστοσελίδα σας ή δεν παράγετε ποιοτικό περιεχόμενο για αυτό, τότε η προώθηση της ιστοσελίδας σας με SEO θα είναι πολύ περιορισμένη. Σε μία τέτοια περίπτωση οι σελίδες που θα μπορούν να εμφανίζονται στα SERPs θα είναι η αρχική σας σελίδα, οι σελίδες των υπηρεσιών σας και κάποιες άλλες βασικές σελίδες. Ο αριθμός των λέξεων και φράσεων κλειδιών στις οποίες θα στοχεύετε θα είναι πολύ μικρός και πολλές φορές οι συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις κλειδιά μπορεί να μην έχουν όγκο αναζητήσεων, άρα δε θα έχετε πολλές εμφανίσεις στα SERPs και επισκεψιμότητα.
Μία καλή στρατηγική SEO περιλαμβάνει ένα Blog και τη συνεχή δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου. Κάθε νέο άρθρο πρέπει να στοχεύει σε νέες λέξεις και φράσεις κλειδιά που έχουν αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης (ο όγκος αναζητήσεων δεν είναι απαραίτητο πάντα να είναι μεγάλος).
Το Blog μπορεί να σας βοηθάει να κερδίζετε φυσικά backlinks και να θεωρείστε αυθεντία στον τομέα σας.
Παρακολούθηση απόδοσης
Οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται στην Google. Μπορείτε να παρακολουθείτε την απόδοσή σας με τα εργαλεία Google Analytics και Google Search Console.
Το Google Analytics σας επιτρέπει να παρακολουθείτε διάφορα δεδομένα. Την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, από ποιες πηγές προέρχεται, ποιες σελίδες έχουν περισσότερη επισκεψιμότητα, το bounce rate κ.λ.π. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε ποιο περιεχόμενο λειτουργεί καλύτερα και πού χρειάζεται βελτίωση.
Το Google Search Console προσφέρει δεδομένα σχετικά με το πώς εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, ποιες λέξεις ή φράσεις κλειδιά φέρνουν επισκέπτες, ποια είναι η κατάταξή σας σε αυτές, πόσα impressions και clicks λαμβάνετε, καθώς και πιθανά τεχνικά προβλήματα SEO (όπως για παράδειγμα ποιες σελίδες δεν έχουν γίνει index).

Στρατηγική στην προώθηση ιστοσελίδας με SEO
Ας δούμε συγκεντρωτικά τι περιλαμβάνει μία καλή στρατηγική SEO.
Αρχικά πρέπει να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας. Να διορθώσετε τεχνικά θέματα (π.χ αργή ιστοσελίδα, απουσία απαραίτητων meta tags, προβλήματα στο responsive design, έλλειψη ssl πιστοποιητικού κ.λ.π).
Εφόσον η ιστοσελίδα σας δεν έχει τεχνικά θέματα, τότε μία καλή στρατηγική SEO μπορεί να περιλαμβάνει τα εξής:
- Έρευνα λέξεων και φράσεων κλειδιών (keyword research) με διάφορα εργαλεία αλλά και έρευνα στο τι λέξεις και φράσεις κλειδιά χρησιμοποιούν ανταγωνιστές.
- Δημιουργία περιεχομένου για το blog και τις σημαντικότερες σελίδες. Δημιουργήστε πολλά άρθρα και προσθέστε εσωτερικούς συνδέσμους που θα οδηγούν τους χρήστες στις σημαντικότερες σελίδες σας (π.χ στις υπηρεσίες σας).
- Τοπικό SEO για επιχειρήσεις με φυσική έδρα ή επαγγελματίες που εξυπηρετούν σε συγκεκριμένη περιοχή.
- Ανάπτυξη στρατηγικής απόκτησης backlinks.
- Συνεχής παρακολούθηση απόδοσης και βελτιστοποίηση.
Συμπεράσματα
Μία ιστοσελίδα χρειάζεται προώθηση. Ένας πολύ καλός τρόπος προώθησης σε στοχευμένο κοινό είναι το SEO.
Το SEO είναι πιο οικονομικό από τις διαφημίσεις και μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα ή και μόνιμα αποτελέσματα.
Η προώθηση μίας ιστοσελίδας με SEO ξεκινάει από την κατασκευή της ιστοσελίδας και εξαρτάται από τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου.
Εσείς έχετε την κατάλληλη ιστοσελίδα και τους κατάλληλους συνεργάτες; Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε.
Διαβάστε και τα παρακάτω
Λέξεις κλειδιά: προώθηση ιστοσελίδας, seo