Ιστοσελίδες και Eshops για αυτούς που θέλουν να δημιουργούν περιεχόμενο, να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των SERPs και να έχουν στρατηγική στο digital marketing.

Επιστροφή στην αναζήτηση

Τοπικό SEO (local SEO): Τι είναι και πως να το κάνετε

DevFlavor

Τοπικό SEO (local SEO): Τι είναι, πως να το κάνετε και ποια τα οφέλη.

Περιεχόμενα άρθρου

Τι είναι το τοπικό SEO

Το τοπικό SEO (local SEO) είναι οι ενέργειες βελτιστοποίησης που πρέπει να κάνετε για να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης όταν γίνονται αναζητήσεις που περιέχουν έναν όρο τοποθεσίας (τοπικές αναζητήσεις).

Για παράδειγμα, όταν οι χρήστες κάνουν τοπικές αναζητήσεις στην Google, μπορείτε να εμφανίζεστε με διάφορους τρόπους: στο χάρτη (Google Business Profile), στα οργανικά αποτελέσματα κάτω από το χάρτη και στις διαφημίσεις μέσω Google Ads. Με τον κατάλληλο συνδυασμό στρατηγικής, μπορείτε να αξιοποιήσετε και τα τρία αυτά σημεία προβολής για μέγιστη ορατότητα. To τοπικό SEO αφορά τους δύο πρώτους τρόπους που είναι δωρεάν.

Τα οφέλη του τοπικού SEO

  • Περισσότεροι άνθρωποι από την περιοχή ή τις περιοχές που στοχεύετε θα γνωρίζουν για την επιχείρηση σας ή το επάγγελμα που κάνετε.
  • Περισσότεροι άνθρωποι θα γνωρίζουν για την τοποθεσία της επιχείρησής σας (αν έχετε φυσική έδρα) και πως θα φτάσουν σε αυτήν, χρησιμοποιώντας τις οδηγίες του χάρτη.
  • Οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης, όταν κάνουν τοπικές αναζητήσεις, συνήθως βρίσκονται στην περιοχή σας και είναι έτοιμοι για να δράσουν (δηλαδή να σας επισκεφτούν στο κατάστημά σας ή να επιλέξουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας).
  • Αυξάνεται η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα ή το eshop σας.

Πώς κάνω τοπικό SEO

Χρήση Google Business Profile

Αρχικά θα πρέπει να δημιουργήσετε το προφίλ της επιχείρησής σας στο Google Business Profile (ή του επαγγέλματός σας αν είστε επαγγελματίας). Είναι δωρεάν. Σε αυτό θα εισάγετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας, το είδος της επιχείρησης και την ιστοσελίδα σας. Θα προσθέσετε μία περιγραφή σχετική με το τι προσφέρετε, το ωράριό σας και όποια άλλη χρήσιμη πληροφορία μπορείτε. Μην παραλείψετε το κατάλληλο φωτογραφικό υλικό.

Απο τι εξαρτάται η κατάταξη στο Google Business Profile; Σίγουρα, αν ένας χρήστης έχει ανοικτό το gps του και η Google μπορεί να γνωρίζει την τοποθεσία του (μέσω gps ή άλλης μεθόδου), θα του βγάλει τα πιο κοντινά αποτελέσματα. Αν όμως δεν υπάρχει η πληροφορία της τοποθεσίας του χρήστη τότε ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι οι κριτικές. Μάθετε για άλλους σημαντικούς παράγοντες κατάταξης, εδώ: Google Business Profile Η κατάταξη στα τοπικά αποτελέσματα στον χάρτη δεν μπορεί να αλλάξει με κάποια πληρωμή.

Όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο (NAP) σε διάφορες τοποθεσίες στο internet

Όταν εισάγετε τα στοιχεία σας στο Google Business Profile, όπως το όνομά σας, τη διεύθυνσή σας και το τηλέφωνό σας, να είστε προσεκτικοί. H Google, σκανάρει το διαδίκτυο και αν βρει ότι έχετε διαφορετικά στοιχεία (NAP citation, το NAP προκύπτει από τις λέξεις Name Address Phone) σε διαφορετικές ιστοσελίδες και στα social media σας, τότε αυτό θα συμβάλει αρνητικά στην κατάταξή σας. Οπότε προσέχετε που βάζετε τα στοιχεία σας (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο), αν τα βάζετε σωστά και σε περιπτώσεις που έχετε στοιχεία που δεν ισχύουν πλέον, σε διάφορες ιστοσελίδες, καλό θα είναι να βρείτε έναν τρόπο να τα διαγράψετε από αυτές. Όσες περισσότερες φορές βλέπει τα σωστά στοιχεία σας η Google σε διαφορετικές ιστοσελίδες, τόσο το καλύτερο για εσάς γιατί θα γνωρίζει ότι τα στοιχεία σας είναι τα σωστά.

Παρουσία στα οργανικά τοπικά αποτελέσματα

Εκτός από το να εμφανίζεται μία επιχείρηση στο χάρτη, είναι σημαντικό να εμφανίζεται και στα οργανικά αποτελέσματα, κάτω από τις διαφημίσεις και τα αποτελέσματα του χάρτη. Πολλοί χρήστες θα κατευθυνθούν σε αυτά. Ακόμα όμως και να μην ασχοληθούν με αυτά, η κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα επηρεάζει και την κατάταξη στο χάρτη.

Ας δούμε ένα παράδειγμα αναζήτησης που μπορεί να κάνει κάποιος που αναζητάει λογιστή στο κέντρο της Αθήνας. Είναι πολύ πιθανό ότι θα κάνει αναζήτηση με την φράση: λογιστης κεντρο αθηνα (μπορεί να βάλει και τόνους). Αν είστε λογιστής στην Αθήνα και σας λένε Γεώργιο Πέτρου, στον τίτλο της αρχικής σας σελίδας δε θα πρέπει να έχετε κάτι τέτοιο: Λογιστικό γραφείο | Γεώργιος Πέτρου αλλά θα πρέπει να έχετε έναν τίτλο σαν τον ακόλουθο: Λογιστικό γραφείο - Αθήνα κέντρο - Γεώργιος Πέτρου. Πρέπει δηλαδή να προσέξετε να συμπεριλάβετε στον τίτλο σας και την τοποθεσία της επιχείρησης. Οι κατάλληλες λέξεις και φράσεις κλειδιά θα πρέπει να υπάρχουν στον τίτλο μίας σελίδας, στην περιγραφή της αλλά και στο περιεχόμενό της, χωρίς να γίνεται όμως κατάχρηση. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες για μία καλή κατάταξη είναι η σωστή χρήση των h1-h6 tags, η ταχύτητα φόρτωσης μίας ιστοσελίδας και τα backlinks. Μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να εμφανίζεστε στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης, εδώ: Τι είναι το SEO.

Εκτός από τη βελτιστοποίηση της αρχικής σας σελίδας, ώστε να εμφανίζεται σε τοπικές αναζητήσεις, θα πρέπει να ερευνήσετε λέξεις και φράσεις κλειδιά και να δημιούργησετε και άλλες σελίδες που θα στοχεύουν σε τοπικές αναζητήσεις (αλλιώς θα χάνετε εμφανίσεις και επισκεψιμότητα).

Backlinks

Τα backlinks είναι σύνδεσμοι που βρίσκονται σε άλλους ιστότοπους και οδηγούν στο δικό σας. Συμβάλλουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας, αλλά και στη βελτίωση της κατάταξης των σελίδων σας στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Στο πλαίσιο του τοπικού SEO, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να αποκτάτε backlinks από τοπικούς ιστότοπους που έχουν σχετικό ή συναφές περιεχόμενο (προφανώς δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστές). Επιπλέον μπορείτε να αποκτάτε backlinks από ενημερωτικές σελίδες της περιοχής σας, τοπικά blogs, καθώς και από επαγγελματικούς καταλόγους που καταχωρούν επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Διαβάστε και τα παρακάτω

Περιεχόμενα

Λέξεις κλειδιά: τοπικό seo, seo